De technische dienst is drukker dan ooit.
Waren de heren van onze technische dienst tot begin dit jaar nog druk met installatiewerk en reparaties, sinds de landelijke corona-uitbraak doen ze veel meer. Harry Vermeulen en Wim Hoogstraten vertellen wat er sinds maart in hun werk is veranderd.
Harry Vermeulen: “Toen De Vijverhof in maart op slot ging, is ons takenpakket ineens flink uitgebreid. Van het leeg- en inruimen van kamers tot en met het apart afvoeren van afval en het rondbrengen van maaltijden. Heel wat anders dan anders, maar wel leuk. Op afdelingen die waren gesloten vanwege een besmetting, kwamen we alleen als het echt noodzakelijk was. In een beschermend pak, waardoor het zweet me al snel uitbrak. Ik heb er maar een uurtje in gelopen, dus ik heb echt respect voor de zorgmedewerkers die de pakken dagenlang moeten dragen. Ook heb ik regelmatig de schaarlift bediend waarmee familieleden toch door het raam konden praten met bewoners op diverse verdiepingen. Dat heeft heel veel leuke en dankbare reacties opgeleverd!”
Wim Hoogstraten vult aan: “De werkdruk is flink verhoogd sinds dit voorjaar. Het is nog te doen hoor, maar het is flink doorwerken. Dat we er taken bij hebben gekregen, betekent niet dat de andere werkzaamheden zijn gestopt. In het begin moesten we bijvoorbeeld ook regelmatig in de weekenden aan de slag, bijvoorbeeld om containers te ontsmetten. Meer werk betekent ook dat we veel minder tijd hebben voor een praatje met de bewoners, dat is echt jammer. Vooral omdat zij in deze tijd best wat extra aandacht kunnen gebruiken. Als er ander werk ligt dat we kunnen doen, doe ik dat natuurlijk, maar technische klussen doe ik liever. Ach, het hoort erbij. Met z’n allen de schouders eronder!”